Atsauksmes par uzņēmumiem

Latvijā ir reģistrēti tūkstošiem uzņēmu. Līdzīgi kā cilvēki arī uzņēmumi mēdz būt dažādi un pirms sadarboties ar kādu no tiem ir svarīgi saprast, kas lācītim vēderā. Atsauksmes var iegūt no tuviem vai tāliem paziņām vai lasīt intenretā. Lielākā daļa izvēlas pēdējo variantu un ne bez pamata. Pētījumi liecina, ka vairāk kā 60% cilvēku pirms sadarbības ar kādu uzņēmumu meklē par to atsauksmes internetā. Te var runāt par to, vai šādas atsauksmes ir patiesas un leģitīmas vai gluži pretēji neuzticamas, bet fakts paliek fakts. Mēs visi vēlamies iegādāties kvalitatīvas preces un saņemt kvalitatīvus pakalpojumus. Vēlme pēc kvalitātes ir tas, kas vieno visus pircējus neatkarīgi no viņu valodas, tautības, vecuma un dzimuma. Nav nekas neparasts, ka šim mērķim Latvijā ir pieejams tieši tāda nosaukuma portāls – Kvalitate.lv, kur apmeklētāji var atrast un arī paši pievienot atsauksmes par dažādiem uzņēmumiem, darba devējiem, valsts iestādēm, interneta veikaliem u.t.t.

Lielākā cilvēku aktivitāte, cik novērojams ir atsauksmju sniegšanā par internetveikaliem un to sniegto preču kvalitāti. Otrajā vietā varētu būt pārtikas veikali, bet trešajā visi pārējie pakalpojumi un pārdevēji. Arī mēs, iekš Gigant mēģinam darīt, ko līdzīgu, taču šeit atsauksmes un vērtējumu par tirgotājiem rakstam paši, balstoties uz savu privāto pieredzi. Rezultātā subjektivitāte ir neizbēgama, taču katra atsauksme par interneta veikalu vai jebko citu ir uzskatāma par subjektīvu, jo atspoguļo personīgo pieredzi. Arī viens no populārākajiem Latvijas interneta veikaliem 1a par kuru varējāt lasīt Gigant iepriekšējās publikācijās ir viens no apspriestākajiem dažādos atsauksmju portālos. Tam, protams, ir loģisks pamats. Tiklīdz kāds darbojas plašā mērogā, tā neglābjami palielina iespēju sniegt labu, taču reizē arī sliktu servisu. Mūsu skatījumā 1A izceļas pārsvarā ar labu kvalitāti un ātru piegādi. Pēdējo garantē DPD kurjerserviss, kas Rīgā ir izvietots tieši blakus 1A galvenajai bāzei Daugavas labajā krastā.

Novērojumi liecina, ka lielākā daļa atsauksmju internetā sākotnēji ir neitrālas vai negatīvas. Cilvēki, kas saņēmuši pozitīvu servisu un ir ar visu apmierināti netiecas par to paziņot visai pasaulei. Viņi pieņem, ka tā ir normāla situācija. Izņēmums varētu būt Twitter lietotāji, kas savus sekotājus informēt par pilnīgi visu, ko ikdienā dara. Ēd zupu, raksta, ka ēd zupu. Nopērk maizi, raksta, ka nopirka maizi. Iegādājas internetveikalā datoru, raksta atsauksmes par interntveikalu un savu pieredzi. Šī twitter lietotāju grupa, lai arī niecīgs skaits ilgtermiņā rada lielu efektu, jo publicē daudz saturu internetā. Rezultātā brīdī, kad kāds meklē atsauksmes, tad pilnīgi iespējams uzdursies uz atsauksmēm twitter. Otra grupa, kas raksta savus vērtējumus ir mūžam neapmierinātie, kuriem ir slikti, ka lietus līst. Ja spīd saule, viņi pukojas, ka ir pārāk karsts, bet, kad ir mākoņaina diena, sūdzas, ka nevar sauli redzēt. Šī grupa parasti uzturas Delfi komentāros vai sūdzību portālā Sudzibas.lv. Uzņēmumiem ir jāspēj tikt galā ar visādiem kadriem un jāparedz šādas iespējas jau pašos pamatos. Vai arī Jūs kādreiz rakstat atsauksmes internetā? Ierakstiet komentāros savu viedokli.